Finja Betong nominerat till Digital Storyteller of the Year

Publicerad 2021-02-25

Som ett av sex bolag är vi nominerade i kategorin Digital Storyteller i Nordic Digital PR Awards 2020. Som grund för motiveringen ligger vår populära serie Björn bygger bo. Succéserien, där vi följer hantverkaren och tv-profilen Björn Christiernsson när han murar och putsar, har sedan starten växt och idag finns fler än tio delar av Björn bygger bo. Serien är mycket populär med över två miljoner visningar på Youtube.

Målsättningen med Björn bygger bo är att väcka intresse kring murat och putsat byggande och på ett informativt och tilltalade sätt visa på materialets många fördelar. Steg för steg instruerar och visar Björn de olika stegen som tas från planering till färdig konstruktion.

Tittarna kan följa Björn när han bygger sitt hus, men även ta del av andra projekt. Exempelvis renoverar Björn ett badrum, bygger ett attefallshus och gjuter utemöbler. Under 2020 växte serien med ytterligare flera populära filmer. Bland annat har Björn låtit gjuta en stödmur med trappa och murat ett utekök.

Mynewsdesk motiverar vår nominering så här: “With a high level of activity, and a good mix of content in their newsroom, Finja has reached an audience bigger than ever expected. Their inspiring and dramaturgically elaborated instructional films in the series 'Björn bygger bo' has been seen over two million times and shows that Finja knows what drives traffic.”

Vinnaren utses den 17 mars av en expertpanel. Tävlingen arrangeras av Mynewsdesk och inkluderar företagets kunder från samtliga nordiska länder. Arrangemanget syftar till att belysa de goda exempel som gjorts under det gångna året.

Totalt har över 150 nomineringar inkommit till årets tävling.

Finja Betong nominerat